ماهی بارب تهران تبریز بندرعباس

ماهی بارب تهران

ماهی بارب تهران بسیار زیبا و جذاب است .این ماهی را در آکواریوم نگهداری می کنند .و به این دلیل به اسم بارب نام گذاری شده است که دو اندام شاخک مانند در زیر لب پایینی بیشتر این ماهی وجود دارد که از آن ها جهت یافتن غذا در کف آکواریم استفاده میکنند. به علاوه دارای رفتار نیمه تهاجمی هستند که برای کاهش رفتار تهاجمی آن می بایست ماهی را بصورت گروه های شش تایی یا بیشتر نگهداری نمود. این نوع ماهی همچنین بعضی اوقات به ماهی های آکواریم حمله می کند و آنها را می کشد همچنین در برابر بیماری ضعیف است .

ماهی بارب تهران تبریز بندرعباس

قیمت ماهی بارب

قیمت ماهی بارب ماهی بارب انواع متفاوتی دارد که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارد . این ماهی ها با توجه به نوعی که دارند از ویژگی ها و خصوصیاتی برخوردارند . و این خود باعث تفاوت در قیمت آنها می شود . یکی از خصوصیات ماهی های بارب این است که در برابر بیماری ضعیف هستند و اینکه این ماهی جزء ماهی های کمیاب است و به همین دلیل قیمت آن زیاد و جزء گرانترین ماهی های جهان است .

ما به این نکته اشاره کرده‌ایم که ماهی ها انواعی دارند و هر کدام ویژگی هایی را دارا است . و در ادامه‌ی مطلب به این موارد و چند نوع از ماهی های بارب اشاره می کنیم .

۱) ماهی بارب چری : این ماهی ظریف و کوچک است و در آب های شیرین زندگی می کند . رفتاری صلح جویانه و آرام دارد . ( مانند بقیه‌ی ماهی های بارب تهاجمی نیست. ) رنگی آلبالویی دارد، همچنین در هنگام تکثیر رنگ این ماهی تغییر می کند و روشن تر می شود. این ماهی حداکثر شش سال عمر می کند و اگر به خوبی از او مراقبت شود طولش به پنج سانتی متر هم می رسد.

۲) بارب مخملی : رنگ های متنوع و شاد دارد و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد . این ماهی دارای رنگ نقره ای است همچنین ماهی نر دارای رنگ قرمز روشن در قسمت دم می باشد. این‌ماهی شیطنت زیادی دارد و قرار گرفتن آن در کنار ماهی های هم نوع خود باعث شادابی ماهی مخملی می شود . از نظر رفتار نیز ، جزء ماهی هایی با رفتار تهاجمی است .

۳) بارب طلایی : این نوع از ماهی ها بسیار زیبا است و جزء ماهی های آکواریومی است . از نظر رفتار نیز ، ماهی آرامی است .

۴) ماهی بارب حلب : این ماهی نیز از دسته ماهی های آرام است و به راحتی با محیط سازگار می شود . زیستگاه او تایلند، مالزی، بورنئو، سوماترا است و همچنین در آب های شیرین زندگی می کند. باله های پایینی قرمز رنگ این ماهی به زیبایی او افزوده است و این ماهی به دلیل زیبایی خود از ماهی های آکواریومی است .

۵) ماهی بارب تایگر : رودخانه های جنوب آسیا صید محل زندگی این‌نوع از ماهی های بارب است . رنگ های تیره به روی پوست او به زیباییش افزوده است و جزء ماهی های آکواریومی قرار می گیرد . این ماهی حالت تهاجمی دارد به همین دلیل نگهداری او در کنار دیگر ماهی های کوچک بسیار خطرناک است. این گونه‌ی ماهی ،کمیاب است و خیلی سخت در بازار پیدا می شود .

با توجه به انواع ماهی ها و ویژگی های آنها، این مسئله مشخص شد که هر کدام از ماهی ها ، شکل متفاوتی از زندگی را دارند و زیستگاه همه‌ی آنها مثل هم نیست و با توجه به این توضیحات، این نکته نیز وجود دارد که قیمت آنها نیز تفاوت دارد .

ماهی بارب تبریز

ماهی بارب تبریز ماهی بارب از آن دسته ماهی هایی است که در آکواریوم نگهداری می شود . این ماهی بسیار زیبا و ظریف است و به دلیل همین زیبایی به آکواریوم ها جلوه های زیبایی می بخشد . و به همین خاطر اکثر شهرهای ایران از این ماهی استفاده می کنند. یکی از این شهرها تبریز است که از انواع ماهی بارب در آکواریوم هایی خود برای زیبایی هر چه بیشتر شهر خود استفاده می کند .

ماهی بارب تازه

ماهی بارب تازه ماهی بارب رنگارنگ است و همیشه شاداب و مقاوم است . این ماهی اجتماعی است و وقتی تعداد آنها بیشتر باشد بهترین عملکرد را دارند.اکثر این ماهی ها آب اسیدی نرم‌ را تهویه می کنند و تعداد کمی هم در قسمت خنک هستند. این ماهی یک گروه کوچک از ماهی است که به طور طبیعی در رودخانه ها و دریاچه های آب شیرین در سراسر نیم کره جنوبی یافت می شود.

این گونه ماهی کوچک بیشتر در مناطق آب شیرین آسیا، آمریکا و افریقا یافت می شود که تعداد این نوع ماهی ها و انواع آن بیش از دو هزار تا است .به این ماهی ها فرصت طلب میگویند زیرا هر چیزی را که‌ ببینند ، می خورند . اما غذای اصلی آنها بیشتر گوشت است و از ماهی های کوچکتر ، حشرات و کرم به عنوان غذا و برای تغذیه استفاده می کنند .

همچنین معروف است که این ماهی ها گیاهان آبزی را مصرف می کنند ، به ویژه گیاهانی که نرم تر هستند و بنابراین هضم آنها آسان تر است. رژیم غذایی دقیق این ماهی به گونه و منطقه ای که در آن زندگی می کند بستگی دارد. و در هر منطقه‌ای با توجه به امکانات و غذاهایی که در آن وجود دارد ، نوع تغذیه ماهی بارب متفاوت است .اما در حقیقت این آبزیان همه چیز خوار هستند.

ماهی بارب ادوسا

ماهی بارب ادوسا ماهی بارب ادوسا یکی از انواع ماهی های بارب است که زیبایی زیادی دارد. این ماهی رنگارنگ است و جلوه‌ی خاصی به آکواریوم ها می دهد . بارب ادوسا از جنوب شرقی آسیا منشاء گرفته است که دارای آب های گرمسیری متنوع با شیمی آب مختلف است. آن ها گونه هایی با طول عمر نسبتا طولانی هستند که به طور معمول میتوانند برای پنج سال در آکواریومی که شرایط خوبی دارد عمر کنند.

این نیز مانند دیگر ماهی های بارب ، اجتماعی است و نگهداری از آن به صورت دسته جمعی راحت تر است . همچنین از نظر رفتار ، سطح تهاجمی کمی دارد . و نسبت به دیگر ماهی ها رفتاری آرام دارد .

انواع پولکی های تهیه شده برای ماهیان آب شیرین گرمسیری، پلت، غذاهای منجمد یا زنده از غذاهای این ماهی است . از دیگر ویژگی های آن ، این است که در مقابل بیماری ها قوی است و شرایط نگهداری از آن آسان است .

این ماهی دو نوع نر و ماده دارد که جنس نر این گونه نوار پهن قرمز رنگ بسیار مشخصی دارد که از سر شروع و تا باله دمی امتداد یافته است همراه با فلس های شکمی که حاشیه سیاه رنگ مشخصی دارند. و ماده ها فاقد نوار قرمز رنگ هستند و رنگ بدنشان بیشتر متمایل به خاکستری است و لکه های سیاه رنگ روی بدن و فلس هایشان کم رنگ تر است. هر دو جنس در قسمت سینه ای دارای لکه سیاه رنگی هستند که به طور عمودی امتداد یافته است و در کنار ساقه دمی شان نیز لکه کوچک سیاه کمرنگی وجود دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.