مادری با زیره سبز کارخانه سرطان پسرش را درمان کرد

زیره سبز کارخانه به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد باکتریایی خود متمایز است.

زیره فواید پوستی نیز دارد و برای مراقبت از پوست های حساس، آلرژیک یا خارش دار توصیه می شود. علاوه بر این، خاصیت ضد عفونی کننده آن باعث بهبودی و حفظ کلاژن در سطوح بهینه می شود. این ویژگی ها باعث هیدراتاسیون پوست و تنظیم کراتینه شدن آن می شود.

زیره ویژگی های بیشتری دارد. به دلیل توانایی آن در جذب رادیکال های آزاد، قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. این باعث می‌شود که چربی در نواحی ناخواسته مانند لگن یا کمر جمع نشود. در ترکیب با اثر تحریک کننده متابولیسم تیموکینون، تضمین می کند که افرادی که به طور منظم زیره مصرف می کنند، خطر کمتری برای اضافه وزن دارند.

زیره

برخی منابع ظرفیت کهکشانی (به ترشح شیر مادر) دانه سیاهدانه را برجسته می کنند. با این حال، مطالعات علمی کافی برای نتیجه گیری صد در صد این باور وجود ندارد.

اگرچه زیره از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته است، اما برای بسیاری از مردم ناشناخته است. بسیاری از فرهنگ ها خواص این دانه را می دانند و مانند مصر باستان از آن بهره برده اند. کلئوپاترا و نفرتیتی در مراسم زیبایی خود از سیاهدانه استفاده کردند و توت عنخ آمون با دانه هایی برای تسکین سردرد در زندگی پس از مرگ دفن شد. روغن زیره آنقدر در دربار رایج بود که به روغن فراعنه معروف شد.

اسنادی وجود دارد که نشان می دهد بقراط زیره را در داروهای خود گنجانده است. همچنین در عهد عتیق به استفاده از «سیاه دانه های شفابخش» اشاره شده است.

اثر پلینی بزرگ، تاریخ طبیعی (74 پس از میلاد)، خواص آن را برای مبارزه با سردرد ، سرماخوردگی و مشکلات تنفسی برجسته می کند. پیامبر اکرم (ص) آثار آن را شناخت و تا آنجا پیش رفت که فرمود: «در سیاه دانه شفای هر بیماری است جز مرگ».

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.