پیرزنی در پادری گلیم بافی چندین سال جسد همسرش را نگه داشت

در مورد آنچه که در فرش دستباف و پادری گلیم بافی جدید است باید سالیانه با رساندن فرش به فروشنده مورد نگهداری قرار گیرد و اتفاقاتی در آن رخ می دهد که باید به فروشنده برگردانده شود زیرا او روش هایی برای تمیز کردن دارد بدون اینکه بر کیفیت آن تأثیر بگذارد زیرا اگر لکه ای ایجاد شود.

مثلاً اعم از آب، آب میوه، قهوه یا غیره، چیزی که به آن «هامو» فرش گفته می‌شود، رخ می‌دهد و آن‌ها هستند که فرش و گلیم را «شیط» می‌کنند و به راحتی می‌شکنند.

در صورتی که آب روی فرش بیفتد، مثلاً باید اسفنج یا حوله ای گذاشته شود تا آب را جذب کند، سپس در بالکن در معرض هوا قرار می گیرد یا پنکه روی آن دمیده می شود و در صورتی که ما بخواهیم سریع آن را با صابون تمیز کنیم، این کار را انجام می دهیم، اما آب نیز همانطور که ذکر کردیم به سرعت جذب می شود و خشک می شود، بدون خشک شدن و روی آن هر آبی، زیرا آب دشمن فرش است.

پادری

در مقابل، صنعتگر حرفه ای می تواند ابریشم متمایز فرش را آزمایش کند، مرغوب آن از چین آورده شده و بالاترین نوع آن است، اگر تکه ای از «فرانسه» این فرش بسوزد، خاکستر می شود. در مورد نوع صنعتی ضعیف، وقتی مشتعل می شود بیشتر شبیه پلاستیک است و بعد از اشتعال قطرات از آن می ریزد و این ابریشم مصنوعی باشد.

همچنین نوع رنگرزی از فرشی به فرش دیگر  و از گلیمی به گلیم دیگر متفاوت است بهترین موردی که ما استفاده می کنیم نوع سوئیسی است که هر اتفاقی بیفتد رنگ آن بیرون نمی آید و هرکس فرش می خرد باید از دستمال کاغذی استفاده کند و روی آن بکشد. فرش برای بررسی نوع رنگ و اینکه آیا نوع رنگ آن خوب است یا بد است که رنگ های آن را چاپ می کند. دستمال چون آسیبی به فرش نمی زند.

سخت ترین نقاشی را یکی از شاهزادگان عربستان انجام داده و درخواست فرشی کرده که روی آن شعری منظوم است و مشکل است زیرا با نوشتن انجام می شود و با نخ های ابریشمی طراحی شده و قسمت هایی از آن است. نخ های نقره با روکش طلا و این نوع با امضای قراردادی است که در صورت عدم اجرای رنگ ها و کیفیت طبق توافق، مشمول بند جریمه می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.