گردو با پوست کاغذی راز قتل خیابانی را آشکار کرد

به گفته محققان، مطالعه حاضر شواهد محکمی از فواید مصرف گردو با پوست کاغذی بر پروفایل لیپیدی بدون تأثیر منفی بر وزن بدن یا فشار خون ارائه می دهد. مصرف گردو علیرغم اینکه یک ماده غذایی با چگالی انرژی بالا است، باعث افزایش وزن نمی شود و بنابراین، گردو را می توان در چارچوب یک رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی گنجاند.

اگرچه مکانیسم دقیق اثری که با آن گردو می‌تواند پروفایل لیپیدی را بهبود بخشد مشخص نیست، به نظر می‌رسد که محتوای بالای استرول‌های گیاهی، اسیدهای چرب α-لینولنیک و لینولئیک و پلی‌فنول‌ها ممکن است عامل آن باشد. این مواد مغذی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی دارند و همچنین می توانند در جذب کلسترول اختلال ایجاد کنند.

آجیل، چه زمانی آنها را معرفی کنیم؟ آجیل (گردو، بادام زمینی، گردو، پسته، بادام هندی و …) به دلیل داشتن فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم، گروهی از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا و پتانسیل بالایی برای محافظت از قلب هستند.

گردو

حتی نهادهای مهم بهداشتی توصیف کرده‌اند که مصرف روزانه برخی آجیل‌ها همراه با رژیم غذایی سالم (کم چربی اشباع و کلسترول) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. از آنجایی که برخی از عوامل خطر این بیماری ها می توانند از دوران کودکی بروز کنند، لازم است از 6 ماهگی رژیم غذایی سالم داشته باشید.

اگرچه آجیل غذاهای باکیفیت هستند، اما می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک شدید در برخی از نوزادان و خردسالان شوند، بنابراین هنگام معرفی اولیه باید احتیاط کرد. بنابراین:

– اگر نوزاد سابقه بستگان نزدیک با آلرژی شدید غذایی دارد یا علائم حساسیت به مواد غذایی دیگر را نشان داده است، باید با پزشک اطفال در مورد توصیه شده ترین دوره برای معرفی آنها مشورت شود، البته اکثر آنها پس از 2 سالگی آن را نشان می دهند.

آلرژی به بادام زمینی یکی از شدیدترین آلرژی هاست، بنابراین اگر پزشک متخصص این بیماری را تشخیص دهد، باید از گنجاندن این ماده غذایی و مشتقات آن (کره بادام زمینی، بادام زمینی پرالین، کیک گوشت) به هر قیمتی اجتناب شود. سویا و بادام زمینی، کراکر، دیگران) در رژیم غذایی کودک، یا حتی استفاده از چنین غذاهایی در نزدیکی نوزاد.