پودر ماشین لباسشویی 10 کیلویی که تغییر رنگ می دهد

برخلاف ایالات متحده، که پودر ماشین لباسشویی 10 کیلویی کاملاً ناپدید شده اند، پودرها همچنان سهم بازار قابل توجهی را در آلمان و سایر کشورهای اروپایی در اختیار دارند. به طور کلی، طبق گفته Desmet Ballestra، طراح و سازنده ایتالیایی کارخانه های شیمیایی و تجهیزات شوینده، پودرها 30 تا 35 درصد از بازار اروپای غربی را دارند.

با این حال، حتی در اروپا، سهم بازار پودرها در حال کاهش است. توماس مولر-کیرشباوم، سرپرست تحقیق و توسعه برای خشکشویی و مراقبت در منزل در هنکل، تولید کننده پیشرو مواد شوینده، می گوید که این کاهش تقریباً 4 تا 5 درصد در سال است.

او خاطرنشان می کند که در اروپای شرقی، جایی که پودرها هنوز در اکثریت هستند، مایعات نیز در حال جذب هستند. سال گذشته هنکل یک خط تولید مایع را در کارخانه مواد شوینده خود در Racibórz لهستان اضافه کرد تا تقاضای رو به رشد مشتریان در اروپای مرکزی و شرقی را برآورده کند.

پودر

مولر-کیرشبام می‌گوید: «مردم لباس‌های تیره‌تری می‌پوشند، نه پیراهن یا بلوز سفید معمولی ۲۰ سال پیش». او می‌گوید در حالی که پودرها برای سفید کردن و از بین بردن کثیفی‌ها مفید هستند، اما مایعات در مقابله با «لکه‌هایی که همیشه همراه خود داریم روغن‌های بدن که نمی‌توانیم از آنها اجتناب کنیم» بهتر هستند.

متأسفانه برای شرکت هایی مانند Solvay، حدود 60 درصد از پرکربنات سدیم تولید شده در اروپا به مواد شوینده لباسشویی می رود. جنی می‌گوید: «در 10 سال گذشته، بازار رو به کاهش بوده است. در آن دوره، Solvay دو کارخانه پرکربنات را در اروپا تعطیل کرد و سایر شرکت‌ها حداقل سه کارخانه دیگر را تعطیل کردند.

Gény می‌گوید این کاهش در حال کند شدن است و Solvay به سرمایه‌گذاری در کارخانه خود در آلمان ادامه می‌دهد. او پتانسیل رشد را در بازار تجارت الکترونیکی می بیند، جایی که مواد شوینده پودری خطر کمتری برای نشت نامرتب در طول حمل و نقل را می دهند.

با این حال، P&G و رقیب نسل هفتم، به‌جای روی آوردن به پودر، اخیراً به فشار آمازون با نسخه‌هایی از مواد شوینده مایع خود پاسخ دادند که برای ارسال از طریق پست بسیار غلیظ و بسته‌بندی شده‌اند.