پسری با گردو در بازار با خواهرش پينگ پونگ بازی كرد

خاصیت لاغری گردو در بازار به دلیل فیبر، چربی و پروتئین موجود در آن است که به افزایش احساس سیری، کاهش اشتها و همچنین افزایش مصرف انرژی و کاهش جذب کالری کمک می کند.

فشار خون را کنترل کنید، گردو سرشار از پلی فنول ها و اسیدهای چرب غیراشباع است که دارای خواص ضد التهابی هستند که سلامت اندوتلیوم را که پوشش داخلی رگ های خونی است، بهبود می بخشد و در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود.

علاوه بر آن، این میوه دارای مقادیر مناسبی منیزیم است که با کاهش مقاومت عروقی عمل می کند و یک ماده غذایی مفید برای کنترل فشار خون بالا است.

گردو یکی از آجیل های غنی از امگا 3 است که دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به درمان بیماری های التهابی مانند بیماری التهابی روده یا آرتریت روماتوئید کمک کند، زیرا موادی را کاهش می دهد که باعث افزایش التهاب در بدن می شود. بدن مانند ایکوزانوئیدها و سیتوکین ها.

گردو

بهبود عملکرد عضلات، این میوه حاوی پلی فنول ها و اسیدهای چرب امگا 3، با خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب عضلانی ناشی از ورزش، تسریع ریکاوری عضلات و کاهش درد بعد از تمرین کمک می کند.

همچنین، آجیل سرشار از پروتئین است که باعث رشد عضلات می شود و همچنین خوردن آن به تنهایی یا همراه با ماست، قبل یا بعد از ورزش آسان است.جلوگیری از پیری، آنتی اکسیدان های گردو به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

علاوه بر آن، این میوه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که پوست را سالم، نرم، هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.
ذکر این نکته ضروری است که برای به دست آوردن فواید گردو باید علاوه بر فعالیت بدنی منظم همراه با رژیم غذایی متعادل و سالم مصرف شود.