مواد معدنی کمیاب اثرات احتمالی قهوه خطر ابتلا شرایط پرستاران

قهوه همچنین حاوی بسیاری از مواد دیگر مانند پلی فنل ها، دی ترپنوئیدها و مواد معدنی کمیاب است که با شرایط مختلف سلامتی مرتبط هستند.

مصرف قهوه ترک تلخ بدون کافئین یا بدون کافئین با افزایش و کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های مزمن همراه است.

از چندین نشانگر زیستی برای کشف مکانیسم‌های بالقوه زیربنای اثرات محافظتی احتمالی قهوه در 2 گروه بزرگ و با مشخصه استفاده کرد: مطالعه سلامت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت.

آنها دریافتند که مصرف قهوه ترک لایت با پروفایل های مطلوب چندین نشانگر زیستی در مسیرهای متابولیکی و التهابی کلیدی، از جمله برخی که به طور خاص با بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند، مرتبط است.

نویسندگان یک ارتباط U شکل بین مصرف قهوه تلخ و بیماری قلبی عروقی را شناسایی کردند که توسط نشانگرهای ژنتیکی آزمایش شده اصلاح نشده بود.

همانطور که ژو و هیپونن انجام داده‌اند، مطالعات آتی که هدفشان تمرکز بر روی کافئین با گنجاندن ژنوتیپ CYP1A2 در طرح مطالعه است، باید شامل همه منابع این زیست فعال نیز باشد.

در غیر این صورت، هر برآوردی از اثر اصلاحی g تخمین نادرست قرار گرفتن در معرض کافئین بر انتیک ها تأثیر می گذارد. مطالعاتی که به دنبال درک بهتر نقش سایر فعال‌های زیستی در قهوه ترک فوری هستند، با ترکیب انواع ژنتیکی که بر متابولیسم آن‌ها تأثیر می‌گذارند یا اهداف بالقوه عمل آن‌ها هستند، بسیار تقویت می‌شوند.

مطالعه قبلی، نشان داد که CYP1A2 ارتباط بین قهوه و انفارکتوس میوکارد را اصلاح می‌کند، نشان داد که این اثر در موارد جوان‌تر بیشتر بود که نشان‌دهنده یک اثر اصلاح‌کننده مهم سن است و فقدان اثر در گروه‌های مسن‌تر می‌تواند به دلیل اثر بازمانده سالم نویسندگان دریافتند که یک تعامل ژن-سن قهوه به آستانه معناداری نمی رسد (P ≥ 0.11، داده ها نشان داده نشده است)، اما یک تجزیه و تحلیل طبقه بندی شده بر اساس سن متوسط ​​باید با توجه به یافته های قبلی نشان داده می شد .

  • منابع:
    1. Coffee and health: what we still don’t know
  • تبلیغات: 
    1. کشف انگشتر عقیق دوره نادر شاه در ایران که قیمت میلیاردی دارد!
    2. پارچه مبلی که در اثر شست و شو بوی عطر یاس می دهد
    3.  آرایشگری که با سیم افشان بند می اندازد!
    4. پارچه می تواند به جای جلیقه ضد گلوله استفاده شود!!