ماهی دیسکس کوچک گران ارزان

ماهی دیسکس کوچک ،جزء ماهی‌های تزئینی مناطق گرمسیری به شمار می‌روند. این ماهی‌ها بومی آبگیرهای رودخانه آمازون هستند و دارای طرف‌ داران زیادی می‌باشد. بدن این ماهی‌ها گرد و شبیه دیسک است به‌ همین علت به آن ها دیسکس می گویند

ماهی دیسکس کوچک گران ارزان

خرید ماهی دیسکس

خرید ماهی دیسکس

ماهی سالمون شمال می‌توان گفت ماهی های دیسکس یکی از زیباترین ماهی‌های آکواریومی در آب‌شیرین هستند که بسیاری از کسانی که به ماهی زینتی آکواریوم علاقه دارند جزء پرورش‌دهندگان اصلی این نوع ماهی به حساب می‌آیند.

این ماهی‌ها جزء ماهی‌های همه ‌چیز خوار به حساب می‌آیند ولی استفاده از غذاهای گوشتی مانند میگوی کوچک زنده،کرم خاکی و همچنین دل و جگر گاو و بوقلمون را ترجیح می‌دهند.

این ماهی‌ها بسیار سازگار و آرامی هستند که با بسیاری از ماهی‌های کوچک و گیاه‌خوار می‌توانند در یک محل زندگی کنند. جالب است بدانید که خیلی‌ها این ماهی‌ها را به‌عنوان عروس آکواریوم در آب شیرین می‌شناسند.

این ماهی‌ها دارای رنگ‌های سفید،قرمز،زرد و نارنجی هستند. نگهداری و پرورش این ماهی ‌ها بسیار راحت است زیرا این ماهی‌ها با انواع شرایط و سختی‌ها سازگار هستند.

ماهی‌های دیسکس به دلیل داشتن رنگ‌های درخشان و زیبا می‌توانند جزء پرطرف‌دارترین ماهی‌ها در جهان باشند. همچنین حرکت دسته‌ جمعی این ماهی‌ها در آکواریوم منظره بسیار جالب و تماشایی را خلق می‌کند.

ماهی‌های دیسکس جزء ماهی‌های گرمسیری به حساب می‌آیند و پرورش آن‌ها به تخصص خاصی نیاز ندارد.

می‌توان این ماهی به صورت عمده در اکثر فروشگاه‌های آبزیان پیدا کرد اما رنگ‌های نادر و کمیاب آن‌ها را بیشتر از طریق فروشگاه اینترنتی و به‌صورت اختصاصی می‌توان سفارش داد.

همچنین این ماهی‌ها به دلیل دارا بودن گونه‌های مختلف و رنگ‌های متنوع دارای هزینه‌های مختلفی هستند که قیمت ان ها در نوسان است.بهتر است بدانید که منشأ اصلی این ماهی‌ها از آمازون است ولی در جنوب آسیا پرورش داده می‌شوند.

ماهی دیسکس تبریز

ماهی دیسکس تبریز ماهی ‌های دیسکس جزء زیباترین و زینتی ترین ماهی ‌های موجود در جهان هستند. این ماهی‌ها در آکواریوم‌های خانگی و عمومی نگهداری می‌شوند. ظاهر این ماهی‌ها قرص مانند است که علت اصلی نام‌گذاری آن‌ها نیز همین است. این ماهی‌ها در حیات وحش به‌صورت گروهی و گله‌ای زندگی می‌کنند که این امر باعث آرامش آن‌ها می‌شود. بیشتر ماهی‌ها دارای رنگ‌های قرمز و آبی هستند و درصورتی‌که تغذیه بد و نامناسبی داشته باشد می‌تواند بر روی رنگدانه‌های آن ها اثر منفی بگذارد. بهتر است روزانه بیش‌از 3 بار به ماهی‌ها غذا ندهید زیرا باعث آلودگی مداوم آب آکواریوم آن‌ها می‌شود و ممکن است آن‌ها به بیماری‌های مختلفی دچار شوند. از نکات بسیار جالب در مورد ماهی‌ها این است که اندازه‌ی معده‌ی ماهی دیسکس به‌اندازه چشمان آن ها است. یکی از نکات قابل ‌ذکر در مورد غذای ماهی دیسکس این است که بهترین غذای زنده برای این نوع ماهی‌ها دافنی و کرم سفید است. می‌توان گفت یافتن این‌جور غذاها کار راحتی نیست و همچنین قیمت زیادی دارد ولی می‌توان کرم خاکی را جایگزین این نوع غذاها کرد که جزء غذاهای سالم و کامل برای این نوع ماهی به حساب می‌آید.بهتر است قبل‌از دادن کرم خاکی به ماهی‌ها،آن‌ها را به مدت 48 ساعت در آب نگهداری کنید تا اجزای چسبیده به بدن آن‌ها از جمله خاک جدا شود و مشکل و بیماری خاصی برای این نوع ماهی‌ها به وجود نیاورد.

ماهی دیسکس ارزان

ماهی دیسکس ارزان ماهی ‌های دیسکس انواع مختلفی دارند و همچنین در رنگ‌ها و اندازه‌های متفاوتی وجود دارند. این ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند تا 23 سانتی‌متر نیز رشد کنند.

می‌توان گفت این ماهی‌ های بسیار اجتماعی هستند و به‌صورت معمول در دسته‌های 10 تایی نگهداری می‌شوند.

از نکات بسیار مهم و قابل‌ذکر این است که دیسکس ها پدر مادرهای بسیار دلسوزی برای فرزندان خود هستند هنگامی‌که بچه‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند،این ماهی‌ها تا 4 هفته لاروها را غذا می‌دهند.

تغذیه لاروها تا حدود هفته 4 ادامه پیدا می‌کند و سپس قطع می‌شود.از این به بعد بچه‌ها می‌توانند مانند والدین خود غذا بخورد. دیسیکس ها در 1 سالگی به بلوغ کامل می‌رسند و می‌تواند اقدام به جفت‌گیری نماید.

محل مناسب تخم‌ریزی دیسکس ها به‌طور معمول وسط اکواریوم است. آن‌ها با مکیدن و لمس کردن سطح آکواریوم اقدام به تمیز کردن آن می‌کنند.

درصورتی‌که محل تمیز و مناسب که دارای کیفیت مورد نیاز برای تخم‌ریزی باشند را پیدا کنند،اقدام به تخم‌ریزی در همان محل می‌کنند.

پس‌از اقدام به تخم ریزی به‌طور معمول 48 ساعت بعد بچه ‌ماهی‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند.تا وقتی‌که بچه‌ها بزرگ شوند و توانایی مقاومت در برابر جابجایی و تغییرات شرایط آب را داشته باشند والدین از آن‌ها محافظت می‌کنند.

این ماهی‌ها به دلیل حساسیت به آلودگی آب آکواریوم می‌توانند دچار بیماری و امراض مختلف شوند بهتر است هر هفته اقدام به تعویض آب آکواریوم آن‌ها کنید.

همچنین آبی که جایگزین می‌شود بهتر است تمام شرایط مناسب را داشته باشد. می‌توانید از گیاهان با ساقه ‌های بلند و تکه‌های چوب برای شبیه ‌سازی آکواریوم مشابه محل زندگی آن‌ها کنید.

این ماهی ها به دلیل داشتن گونه های مختلف و متنوع،دارای قیمت های متفاوتی هستند.همچنین این ماهی بر اساس رنگ های خود،قیمت های مختلفی دارد.بهتر است هنگام خرید این ماهی نسبت به قیمت آن جویا شوید.

ماهی دیسکس هکل کراس

ماهی دیسکس هکل کراس ماهی دیسکس یکی از زیباترین و گران‌ترین ماهی‌های تزئینی آکواریوم است که علاقه‌ مندان و طرف‌ داران بسیاری دارد. محل زندگی طبیعی این ماهی رودخانه های کم عمق و آمازون می‌باشد.

ماهی‌های دیسکس شکل بدنی خاص خود را دارند و به شکل دیسک هستند. به‌همین دلیل به این اسم نام‌گذاری شده‌اند.

تفاوت جنسی در این نوع از ماهی‌ها روشن است اما می‌توان گفت که اندازه ماهی‌های نر از ماهی‌های ماده بیشتر است.همچنین رنگ قرمز در ماهی ماده از ماهی نر پررنگ‌تر است‌.

لازم به ذکر است آبی که ماهی‌های دیسکس در آن نگهداری می‌شوند، باید هیچ‌گونه آمونیاکی در خود نداشته باشند که در این صورت ماهی دچار از دست رفتن رنگ بدن و مشکل تنفسی می شود که باید سریع آب را عوض کنید.

یکی از انواع گونه‌های ماهی دیسکس هکل کراس می‌باشد این ماهی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را نسبت ‌به دیگر انواع ماهی ‌ها متمایز کرده‌است.

سرتاسر بدن این نوع ماهی را نوارهای افقی به رنگ آبی روشن پوشانده شده‌ است. برخی از نمونه‌های هکل کراس دارای رنگ‌های قهوه‌ای و بیشتر آن‌ها دارای رنگ قرمز هستند.

پرورش این ماهی‌ها بسیار سخت و دشوار است و نیاز به پرورش‌دهنده حرفه‌ای دارد. این ماهی‌ها دارای رنگ‌های متنوع و همچنین اندازه‌های متفاوتی هستند.

جفت کردن و پرورش و ایجاد این ماهی‌ها دارای سختی‌های خاص خود است همچنین این ماهی‌ها دارای قیمت بالاتری نسبت‌به گونه‌های مشابه خود هستند.

جالب است بدانید تکثیر کنندگان ماهر آبزیان، نوع هکل کراس را با انواع دیسکس آبی و سبز جفت می‌کنند و ماهی‌های زیبا و متفاوتی ایجاد می‌کند.