ماهی دیسکس + قیمت خرید فروش

ماهی دیسکس یکی از انواع ماهی های زینتی است، این ماهی جز پر طرفدارترین و پر فروش ترین ماهی ها است که در ادامه با خصوصیات و همچنین قیمت ماهی دیسکس آشنا می شویم.

ماهی دیسکس + قیمت خرید فروش

ماهی دیسکس

ماهی دیسکس ماهی دیسکس جزو ماهی های بسیار پر طرفدار در آکواریوم ها به شمار می رود، بسیار ظاهر زیبا و دوست داشتنی دارد که به آکواریوم زیبایی زیادی می بخشد، این ماهی تمایل به زندگی در آب های گرم را دارد.

در اندازه های کوچک و بزرگ یافت می شود اما نسبت به سایر ماهی هایی که در آب های گرم زندگی می کنند، اندازه ی بزرگتری دارد، این ماهی خلق و خوی بسیار آرامی دارد و اهل جنب و جوش نیست، برای تازه کاران که قصد خرید ماهی برای مخزن خود را دارند، این ماهی را پیشنهاد نمیکنم، چرا که نگهداری از این ماهی های بسیار سخت است و معمولا افرادی باید از این ماهی ها نگهداری کنند که قبل از آن از برخی ماهی ها نگهداری کردند و با اصول نگهداری ماهی آشنا هستند.

این ماهی در رنگ های زیادی یافت می شود، رنگ های این ماهی، می تواند به علت رژیم غذایی، شرایط داخل مخزن، سن، و سطح انرژی آن ها تغییر کند.

عمر متوسط این ماهی حدود ۱۰ سال است که به ۱۵ سال نیز می رسد.

نکته ای که جالب است بدانید این است که، این ماهی، ماهی شجاع و جسوری نیست، بسیار آرام و خجالتی و فوق العاده ترسو است.

قیمت ماهی دیسکس:

همانطور که گفته شد این نوع ماهی ها جزو ماهی های بسیار زیبای زینتی محسوب می شوند، به علت استقبال زیاد مردم در خرید این ماهی بسیار زیبا و دوست داشتنی معمولا نسبت به سایر ماهی ها از قیمت بالاتری برخوردار است.

ماهی دیسکس شیراز

ماهی دیسکس شیراز ماهی دیسکس در شهر های مختلفی از کشور پرورش داده می شود، شهر شیراز جزء شهر هایی است که این ماهی زیبا و پر طرفدار را پرورش می دهد، اگر ساکن این شهر هستید می توانید به مکان های پرورش ماهی در این شهر بروید و از این ماهی ها دیدن کنید.

ماهی دیسکس کوچک

ماهی دیسکس کوچک همانطور که گفته شد این ماهی در اندازه های کوچک و بزرگ یافت می شود، اما به طور معمول از سایر ماهی های آب گرم بزرگتر است.

شما می توانید ماهی دیسکس را در رنگ و اندازه دلخواه خودتان خریداری کنید.

ماهی دیسکس رد ملون

ماهی دیسکس رد ملون ماهی دیسکس رد ملون نوعی از ماهی دیسکس محسوب می شود، این نوع ماهی به علت ظاهر زیبا تر و جذاب تری که نسبت به بیشتر ماهی های دیسکس دارد، بسیار پر طرفدار است، اگر شما دوست دارید یک ماهی آرام و زیبا خریداری کنید، ماهی دیسکس پیشنهاد خوبی است، علاوه بر آرام بودن، ظاهری دوست داشتنی دارد که بی شک آکواریوم شما را بسیار زیبا می کند.

انواع ماهی های زینتی و ویژگی های آنها:

  1. ماهی طلایی: این ماهی در طیف رنگی بسیار وسیع و متنوع دیده می شود. این ماهی جزء ماهی هایی است که آب هایی با دمای متوسط را ترجیح می دهند، پس اگر قصد خرید این نوع ماهی را دارید دقت کنید دمای آکواریوم شما بین ۱۶ تا ۲۳ درجه سانتی گراد باشد همچنین، این ماهی ها طول عمر بالایی دارند و به آرامی پیر می شوند، اگر به خوبی از آن ها مراقبت کنید، عمر بیشتری نیز دارند.
  2. ماهی ابر سفید: این ماهی جزء ماهی هایی است که تمایل دارند در آب های سرد زندگی کنند؛ دمای متناسب آب برای زندگی این ماهی حداکثر باید ۱۵ درجه سانتیگراد باشد همچنین، اگر می خواهید یک ماهی با خلق و خوی آرام و بدون جست و خیز زیاد تهیه کنید، ماهی ابر سفید پیشنهاد خوبی برای شماست چراکه این ماهی بیشتر دوست دارد در ناحیه بالایی آب مخزن زندگی کند.
  1. ماهی دانیو: دانیو ماهی کوچک و پر جنب و جوش است کهتمایل دارد در قسمت بالایی آب مخزن زندگی کند و دائما جست و خیز کند، این ماهی جزء ماهی هایی است که تمایل به زندگی در آب گرم را دارند، دانیو یک ماهی نسبتا مقاوم به شمار می رود همچنین، اگر ماهی های کوچک در آکواریوم دارید نگران خورده شدن آنها توسط این ماهی نباشید، چون این ماهی خیلی تمایل به خوردن ماهی های کوچک ندارد و در کنار آنها زندگی می کند.
  2. ماهی مولی: این نوع ماهی در مقایسه با سایر ماهی ها، نگهداری نسبتا آسانی دارد، نکته جالبی که باید بدانید این است که این ماهی برایش فرقی ندارد در آب شور زندگی کند یا شیرین و در هر دو نوع آب زندگی می کند اما، این ماهی تمایل دارد در آبهایی با دمای بالاتر زندگی کند، دمای متناسب آب برای زندگی این ماهی بین ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است همچنین ماهی مولی یک نوع ماهی صلح جو است، بنابراین آن را در کنار ماهی های جنگجو قرار ندهید.
  3. ماهی لوچ کولی: این ماهی جز ماهی های رایج در آکواریوم ها است، به شکل مار ماهی است و در طول روز سعی می کند خودش را در مکان های سنگ مانند و برگ مانند آکواریوم پنهان کند، این ماهی تمایل دارد در قسمت های پایینی آب آکواریوم زندگی کند.
  4. ماهی دم شمشیری: این ماهی ها دم هایی شبیه به شمشیر دارند، نگهداری از این ماهی ها بسیار آسان است، زیرا این نوع ماهی ها جزء ماهی های مقاوم به شمار می روند، پس برای افراد تازه کار که به تازگی اقدام به خرید ماهی برای آکواریم خود کردند پیشنهاد بسیار خوبی است همچنین، در رنگهای متنوعی وجود دارند که وجود چند رنگ از این ماهی ها در آکواریوم شما، زیبایی خاصی به آن می بخشد، همچنین سطح بدن این ماهی ها درخشان هستند و باعث درخشندگی آکواریوم می شوند.
  5. ماهی تترا بلودفین: این ماهی به طور متوسط عمری حدود ۱۰ سال را دارد، این ماهی جزو ماهی های فعال و پر جنب و جوش محسوب می شوند، شخصیت صلح جویی دارند و نباید در بین ماهی های جنگ طلب قرار بگیرند، وقتی به ماهی های دیگر در مخزن عادت کند فعال است اما اگر ماهی های مخزن تغییر کنند در برابر آن ها منزوی و خجالتی است و به یک گوشه از مخزن می رود، همچنین، وقتی این ماهی بیمار باشد به گوشه مخزن می رود، این ماهی خیلی جنب و جوش و پرش دارد، بنابراین نباید در مخزنِ سر باز قرار بگیرند.

در پایان با تشکر از همراهی شما.