شال کرپ حریری که موجب جنایت بین دو خانواده شد

از آنجایی که هر روسری و شال کرپ حریر یک تکه صنعتگر بود، استفاده مجدد از قطعات در طول آزمایش ممکن است برخی از جنبه های لباس را تغییر داده باشد. به عنوان مثال، یک نمونه یک پارگی کوچک دریافت کرد که باید در یکی از جلسات آخر به آرامی ترمیم می شد. با این حال، در بیشتر موارد کیفیت اصلی و نهایی منسوجات مشابه به نظر می رسید.

برای مطالعات آتی مصرف‌کننده روی منسوجات، محققان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که دو یا سه نسخه یکسان از هر نمونه نساجی در دسترس است تا در صورت آسیب دیدن یکی در حین ارزیابی، بتوان آن را با دیگری جایگزین کرد.

با این حال، محصولات صنعتگر اغلب اقلام تولیدی منحصربه‌فردی هستند که مانند تولیدات صنعتی تکثیر نمی‌شوند، که می‌تواند در صورت نیاز به چندین اقلام یکسان، نمونه‌برداری را دشوار کند.

نرمی الیاف امروزه به عنوان یک موضوع پیچیده در صنعت نساجی پوشاک باقی مانده است. به عنوان مثال، در حالی که سازندگان و فروشندگان منسوجات ممکن است کیفیت بالاتر را به شدت بالاتر نرمی پارچه نسبت دهند، عکس این امر در مورد مصرف کنندگان صادق است که ممکن است به سمت نرمی تجملاتی کشیده نشوند.

شال

بنابراین، جای تعجب نیست که برای مطالعه حاضر، نرمی یک ارزش غیر قابل اعتماد برای ارزیابی کیفیت منسوجات صنعتی مانند شال و روسری است. به عنوان مثال، نمونه 5 از نظر کیفیت بالا، اما نرمی پایین، احتمالاً به دلیل سفتی ساختار بافت درک شد. علاوه بر این، نرمی یک ویژگی دشوار برای توصیف است، زیرا اغلب یک ویژگی فیزیکی “فقدان” است که یک ویژگی حسی نرم را فراهم می کند. یعنی نرمی اغلب، اما نه همیشه، ناشی از عدم سفتی، فقدان زبری، فقدان مقاومت فشاری، به جای وجود یک ویژگی خاص است.
مطالعه عزازشهابی و همکاران.

نشان داد که منسوجاتی که دارای بافتی ثابت و دوخت آنها یکنواخت و منسجم بود، در مقایسه با منسوجات با بافت های ناسازگار و دوخت ناهموار که دارای دست زبرتر بودند، صاف تر و بنابراین کیفیت بالاتری داشتند.
امروزه، یکنواختی نخ‌ها به عنوان پایه‌ای کلیدی برای تعیین کیفیت منسوجات باقی مانده است، زیرا مصرف‌کنندگان همچنان منسوجاتی را پیدا می‌کنند که دوخت آن‌ها یکنواخت و جذاب‌تر است. اگرچه هنگام کار با الیاف طبیعی مانند پنبه، ناهمواری نخ ها تا حد قابل توجهی مورد انتظار است، باربو و همکاران.