جلوگیری از سردی هوا با سنگ جیوه در تهران!

چهارده اداره بهداشت ایالتی انتشار مواد شیمیایی را به HSEES گزارش می دهند. داده‌های جمع‌آوری‌شده شامل نوع انتشار، مقدار مواد شیمیایی آزاد شده، محل رویداد (به عنوان مثال، محل سکونت خصوصی، مدرسه)، اطلاعات مربوط به افراد دارای علائم یا جراحات (“قربانیان”) و هر گونه احتمالی علل شناخته شده تعداد افرادی که در طول انتشار مواد شیمیایی در معرض قرار می گیرند مستقیماً در HSEES ثبت نمی شود. با این حال، با استفاده از داده های قربانی و اطلاعات اضافی ثبت شده به عنوان متن اختیاری، می توان تعداد افراد در معرض خطر را تخمین زد.

عوامل مؤثر در انتشار جیوه به عنوان خرابی تجهیزات، خطای انسانی، انتشار عمدی یا غیرقانونی و علت ناشناخته طبقه بندی می شوند. رده خطای انسانی شامل شکستن یا افتادن دماسنج یا سایر دستگاه ها یا تجهیزات حاوی جیوه است. رهاسازی عمدی یا غیرقانونی شامل رویدادهایی است که طبق گزارش‌ها، کودکان با جیوه بازی می‌کنند.

ما رویدادهای HSEES را از سال 2002 تا 2006 در این مجموعه گنجانده ایم، در صورتی که کودکان به طور بالقوه در معرض جیوه عنصری قرار داشته باشند (ATSDR HSEES، داده های منتشر نشده). در HSEES، کودکان به عنوان افراد ≤ 19 سال تعریف می شوند. ما رویدادهایی را که در آن انتشار فقط تهدید می شد حذف کردیم. اگر رویدادهایی در یک محل سکونت خصوصی، در مدرسه ابتدایی یا متوسطه، یا در مکان دیگری رخ داده باشد که در آن کودکان احتمالاً در معرض قرار گرفته، مجروح یا دارای علائم مرتبط با قرار گرفتن در معرض جیوه بوده اند، انتخاب کردیم.

پایگاه داده HSEES شامل 843 رویداد جیوه از 41709 رویداد کل است که در آنها مواد خطرناک گزارش شده است که از ژانویه 2002 تا دسامبر 2006 منتشر شده اند (جدول 2). جیوه تنها سمی بود که در 824 مورد از این رویدادها آزاد شد. 19 رویداد جیوه باقی مانده شامل انتشار حداقل یک ماده خطرناک دیگر بود. تقریباً نیمی از کل وقایع جیوه شناسایی شده (409 = n) به عنوان کودکان بالقوه در معرض قرار گرفتند. همه 409 رویدادی که به طور بالقوه روی کودکان تأثیر می گذارد، رویدادهای فقط جیوه بودند.

  • منابع:
    1. A Review of Events That Expose Children to Elemental Mercury in the United States
  • تبلیغات: