تحقیقات لازم عینک با تخمین OLS!

حدود 10 درصد از دانش آموزان مدارس ابتدایی در کشورهای در حال توسعه بینایی ضعیفی دارند، اما تعداد بسیار کمی از آنها عینک می زنند.

تقریباً هیچ تحقیقی تأثیر بینایی ضعیف را بر عملکرد مدرسه بررسی نمی کند، و تخمین های ساده OLS می تواند مغرضانه باشد زیرا مطالعه سخت تر ممکن است بر بینایی فرد تأثیر منفی بگذارد.

این مقاله نتایج یک کارآزمایی تصادفی شده در غرب چین را ارائه می دهد که  عینک آفتابی پلیس مردانه رایگان را به دانش آموزان مدارس ابتدایی روستایی ارائه می دهد.

برآوردهای ترجیحی ما، که جفت‌های شهرستانی را که به اشتباه برای دانش‌آموزان شهرک شاهد عینک آفتابی مردانه ارائه شده است را حذف می‌کند، نشان می‌دهد که استفاده از عینک آفتابی اسپورت برای یک سال تحصیلی میانگین نمرات آزمون دانش‌آموزان با بینایی ضعیف را بین 0.16 تا 0.22 انحراف معیار، معادل 0.3 تا 0.5 افزایش می‌دهد.

سال های اضافی تحصیل این تخمین‌ها میانگین‌هایی در دو شهرستانی است که مداخله در آن‌ها انجام شده است. ما همچنین دریافتیم که این مزایا برای دانش آموزانی که عملکرد ضعیفی دارند بیشتر است.

یک تجزیه و تحلیل ساده هزینه و فایده نشان می دهد که بازده اقتصادی بسیار بالایی برای استفاده از عینک آفتابی مردانه مارک دار وجود دارد و این سوال را مطرح می کند که چرا چنین سرمایه گذاری هایی توسط اکثر خانواده ها انجام نمی شود.

ما متوجه شدیم که دختران بیشتر احتمال دارد از عینک رایگان امتناع کنند و عدم آگاهی والدین از مشکلات بینایی، تحصیلات مادران و عوامل اقتصادی (هزینه‌های سرانه و قیمت) به طور قابل‌ توجهی بر اینکه کودکان در غیاب مداخله از عینک استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از اقتصاددانان برجسته موافقند که سطوح آموزش عالی رشد اقتصادی را افزایش می دهد.

با این حال، در صورتی که کودکان در دوران مدرسه مهارت های کمی کسب کنند، ثبت نام در مدرسه ممکن است رشد اقتصادی و درآمد افراد را افزایش ندهد. تحقیقات اخیر شواهد ارزشمندی را در مورد تأثیر مداخلات خاص بر یادگیری دانش‌آموز ارائه کرده است.

بیشتر مداخلات بر بهبود کیفیت مدارس و معلمان متمرکز شده است: سمت عرضه آموزش. توجه کمتری به افزایش ظرفیت یادگیری دانش آموزان شده است که اغلب منعکس کننده تصمیمات والدین است.

محققان دریافته‌اند که مداخلات بهداشتی مانند وعده‌های غذایی مدرسه، برنامه‌های کرم‌زدایی، و قرص‌های آهن برای کاهش کم‌خونی ثبت نام را افزایش می‌دهند.

این مقاله به بررسی یک مداخله مرتبط با سلامتی می‌پردازد که در کشورهای در حال توسعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است: ارائه عینک به دانش‌آموزان دارای مشکلات بینایی.

حدود 10 درصد از دانش آموزان مدارس ابتدایی در کشورهای در حال توسعه مشکلات بینایی دارند (Bundy et al., 2003). تقریباً در همه موارد می توان دید آنها را با عینک های مناسب اصلاح کرد، اما تعداد بسیار کمی از آنها عینک دارند.

این مقاله نتایج یک کارآزمایی تصادفی شده در غرب چین را ارائه می‌کند که عینک‌های رایگان را به کودکان کلاس‌های 4، 5 و 6 ارائه می‌کرد. تأثیر ارائه عینک و به دلیل رد شدن یک سوم این پیشنهادها، تأثیر استفاده از عینک را تخمین می‌زند.

  • منابع:
    1. Eyeglasses and academic performance in rural primary schools in China
  • تبلیغات: 
    1. میوه زیتون از نظر گیاه شناسی به عنوان دروپه، مشابه هلو یا آلو
    2. فواید شگفت انگیز و باورنکردنی سیب که نمی دانستید
    3. فواید خوردن غذاهایی که به ما احساس سبکی می‌دهد!
    4. در آبکاری، طلا معمولاً از محلول کلرید یا سیانید رسوب می‌کند