استفاده شیشه دودی فابریک سمند در نمای ساختمان دیپلمات آلمانی

یکی دیگر از مزایای بزرگ شیشه دودی فابریک سمند، حفظ حریم خصوصی آن است. رنگ‌های استاندارد پنجره‌ها، دید را در ساختمان سخت‌تر می‌کنند. این امر به طور ذاتی باعث افزایش حریم خصوصی ساختمان می شود.

با این حال، رنگ‌های پنجره‌ای وجود دارند که به طور خاص با در نظر گرفتن حریم خصوصی طراحی شده‌اند (پنجره‌های مات نمونه‌ای عالی از این موضوع هستند).

مزایای صرفه جویی در انرژی شیشه مات آشکار است، اما حفظ حریم خصوصی اضافی که پنجره های رنگی ایجاد می کنند دلیلی برای در نظر گرفتن تغییر است.

بسته به کاربرد، طیف گسترده ای از فیلم ها و رنگ های پنجره وجود دارد. برخی از آنها اصلاً هیچ رنگی ندارند، مانند فیلم های ایمنی، گرافیتی و طیفی انتخابی ما.

شیشه

فیلم انعکاسی: فیلم  انعکاسی رایج ترین نوع شیشه مات در محیط های مسکونی و تجاری است. این نوع فیلم، انرژی خورشید و دیگر منابع نوری را که معمولاً از شیشه عبور می‌کنند، جذب و منعکس می‌کند.

فیلم بازتابی دوگانه: فیلم بازتابی دوگانه به همان شیوه ای عمل می کند که فیلم بازتابی معمولی انجام می دهد. تفاوت اصلی این است که این فیلم انرژی عبوری از هر دو طرف از شیشه را جذب می کند. این بدان معناست که هم میزان نوری که به داخل و خارج از پنجره اعمال شده می رسد کاهش می یابد.

فیلم خنثی:  این فیلم میزان گرمای ورودی به خانه را بدون تغییر در ظاهر پنجره ها کاهش می دهد. این به کاهش هزینه های خنک کننده کمک می کند بدون اینکه نور طبیعی وارد خانه شما شود.

فیلم انتخابی طیفی: فیلم  انتخابی طیفی با فیلم خورشیدی معمولی متفاوت است. شیمی که انرژی خورشیدی را رد می کند از سایه یا بازتابی که برای چشم ما قابل مشاهده است استفاده نمی کند.

این فیلم‌ها طوری طراحی شده‌اند که حداکثر انتقال نور مرئی را در حالی که حداکثر طول موج‌های UV و مادون قرمز را رد می‌کنند، ممکن می‌سازند. این منجر به محصولی می شود که با عدم ایجاد مانع در دید ما نسبت به منظره زیبایی که روی آن سرمایه گذاری کرده ایم، شروع می شود.