استفاده از بشقاب یکبار مصرف غذا موجب درمان سنگ کلیه می شود

این فراخوان برای شواهد به توسعه سیاست در مورد چگونگی کاهش مصرف ظروف غذای یکبار مصرف و سایر اقلام یکبار مصرف کمک خواهد کرد که به نوبه خود به حرکت به سمت اقتصاد دایره ای تر کمک می کند.

بخش اول این فراخوان برای شواهد بر روی بشقاب یکبار مصرف غذا متمرکز است، با علاقه خاصی به ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به عنوان بخشی از تلاش ما برای کاهش اثرات زیست محیطی اقلام پلاستیکی یکبار مصرف.

در حالی که تمرکز ما روی مقابله با ظروف پلاستیکی یکبار مصرف است، ما همچنین به شواهدی در مورد ظروف غذای یکبار مصرف غیر پلاستیکی علاقه مندیم.

یکبار مصرف

این اطلاعات به تصمیم گیری های آتی برای اجرای اقداماتی در راستای اصول سلسله مراتبی ضایعات در اولویت دادن به پیشگیری و استفاده مجدد نسبت به بازیافت و دفع برای مقابله با مصرف ظروف غذای یکبار مصرف به طور کلی کمک می کند.

تعریف بشقاب یکبار مصرف غذا که برای این درخواست برای مدرک استفاده می شود عبارت است از:

ظروف مانند جعبه، با یا بدون روکش، که حاوی مواد غذایی هستند که برای مصرف فوری در نظر گرفته شده است، چه در محل و چه در محل.
معمولاً از ظرف مصرف می شود و  بدون هیچ گونه آماده سازی دیگری مانند پختن، جوشاندن یا حرارت دادن آماده مصرف است.

این شامل ظروف غذای مورد استفاده برای فست فود یا سایر وعده های غذایی آماده برای مصرف فوری است، به جز ظروف نوشیدنی، بشقاب ها و بسته ها و بسته بندی های حاوی مواد غذایی.

دولت اسکاتلند متعهد است که با استانداردهای دستورالعمل اتحادیه اروپا برای پلاستیک های یکبار مصرف هماهنگ شود یا فراتر از آن پیش رود تا با ده مورد پلاستیکی یکبار مصرف که بیشتر در سواحل اروپا یافت می شود از جمله ظروف غذای یکبار مصرف مقابله کند.

قبلاً در مورد ظروف غذای یکبار مصرف ساخته شده از پلی استایرن منبسط شده (EPS) از طریق مقررات پلاستیکی یکبار مصرف به عنوان بخشی از کار برای هماهنگی با ماده 5 دستورالعمل، اقدام شده است.

تولید و عرضه ظروف غذای یکبار مصرف EPS از 1 ژوئن 2022 در اسکاتلند ممنوع است، مشروط به تأثیر قانون بازار داخلی بریتانیا 2020. بنابراین ظروف غذای یکبار مصرف EPS در محدوده این فراخوان برای شواهد گنجانده نشده است.

ماده 4 دستورالعمل اتحادیه اروپا برای پلاستیک های یکبار مصرف، اقداماتی را برای دستیابی به کاهش جاه طلبانه و پایدار در مصرف ظروف پلاستیکی یک بار مصرف مواد غذایی الزامی می کند.