ماهی دیسکس رد ملون گیاه خوار هکل کراس

این روزها، وجود انواع ماهی های مختلف مخصوصا ماهی دیسکس رد ملون در آکواریوم های خانگی یا محل کار به دلیل زیبایی ظاهری، تغذیه ارزان، قیمت مناسب و شرایط نگهداری نسبتا آسان تبدیل به یک ماهی پرفروش شده است. ماهی سالمون امروز طبق لیست قیمت به فروش می رسد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ماهی دیسکس رد ملون گیاه خوار هکل کراس

فروش ماهی دیسکس

فروش ماهی دیسکس فروش ماهی دیسکس به عنوان یک شاه ماهی زینتی بسیار زیبا در ایران از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بوده و توانسته است افراد بی شغل بسیار زیادی را شاغل کند و یک منبع درآمد خوب برای آن ها به وجود آورد.

قبل از بررسی نحوه فروش این ماهی شیر همه پسند، بهتر است ابتدا به مختصری از تاریخچه و شرایط نگهداری، تغذیه مورد نیاز و مواردی دیگر در رابطه با این ماهی بپردازیم.

علت بیان این مطالب این است که در صورت عدم آشنایی صحیح با روند زندگی این ماهی یعنی نحوه نگهداری و نحوه غذا دهی صحیح به آن، ماهی به سرعت دچار بیماری شده و میمیرد و باعث ضرر مالی به فروشنده می شود.

شاید برای یک فرد علاقه مند به نگهداری ماهی در آکواریوم و یا محل کار مردن دو یا چند ماهی اتفاق عجیبی نباشد اما برای یک فروشنده در حوزه فروش انواع ماهی یک ضرر مالی بسیار جبران ناپذیر می باشد.

بنابراین بهتر است علاقه مندان به حوزه فروش این ماهی در ابتدا اطلاعات لازم را کسب نموده و سپس اقدام به شروع فعالیت کنند.

ماهی دیسکس ( دیسکوس و یا دیسکاس)، یک ماهی آب شیرین بوده که در مناطق گرمسیری موجود می باشد و زادگاه اصلی آن رودخانه آمازون می باشد.

به علت ظاهر بسیار زیبای این ماهی، علاقه مندان به نگهداری انواع ماهی های زینتی و تزیینی در آکواریوم تمایل بسیار زیادی به این ماهی پیدا کرده اند و در نتیجه از فروش بسیار خوبی برخوردار است.

علت اصلی نامگذاری این ماهی به دیسکس به دلیل وجود ظاهر قرص مانند (دیسکی بودن آن)می باشد.

در دریاها ماهی های دیسکس اغلب به صورت گروهی زندگی می کنند و در نتیجه باعث داشتن آرامش بالا در آن ها می شود.

نگهداری این ماهی ها در آکواریوم آن ها را آرام،صلح جو و ترسو کرده است،بنابراین در یک آکواریوم خانگی بایستی حداقل سه عدد از این ماهی را داشته باشید.

رنگهای اصلی این ماهی بین طیف های آبی تا قرمز بسته به شرایط آب و هوایی، شرایط تغذیه و…متفاوت است.

ماهی های دیسکس به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

-دیسکس های وحشی

این نوع از ماهی ها بصورت مستقیم از رودخانه آمازون صید شده اند ، بنابراین دارای قیمت بسیار بالا و تعداد محدودتری می باشند.

-دیسکس های هایبرید

در مقابل ماهی های هایبرید از آمیزش ماهی های دیسکس با ماهی های دیگر به وجود آمده اند بنابراین دارای قیمت مناسب تر و فراوانی بیشتری هستند.

برای نگهداری از این ماهی به شرایط بسیار خاصی نیاز است که فروشندگان و خریداران بایستی توجه کافی را در این زمینه بکار برند تا ماهی های آن ها به خوبی رشد کرده و تولید مثل خوبی را داشته باشند.

از جمله شرایط نگهداری این ماهی می توان به تنظیم دما بین بیست و شش تا سی درجه سانتی گراد، داشتن آب زلال، داشتن تهویه مناسب، تعویض هفتگی آب، تصفیه مرتب آب و هم چنین تنظیم پی اچ یا سختی آب اشاره نمود.

برای داشتن ماهی های بسیار سالم، پر انرژی بایستی شرایط ذکر شده را به خوبی رعایت نمود.

فروشندگان ماهی ضمن فروش هر نوع ماهی،بایستی غذا مخصوص به آن را هم به مشتری بدهند.

غذای این نوع ماهی، ترکیبی از غذاهای خشک، زنده و منجمد می باشد که در ادامه به معرفی کامل هر کدام از این غذاها می پردازیم.

غذاهایی مانند دل گوساله، کرم خونی و…جز غذاهای منجمد و مورد علاقه دیسکس ها می باشند.

هم چنین دیسکس ها علاقه بسیار زیادی به غذاهای خشک آماده مانند برگ اسفناج و کاهو دارند.

هم چنین یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار آن ها موجودات زنده مثل بچه ماهی های تازه متولد شده و یا میگوهای تازه از تخم درآمده میباشد که با مصرف آن ها ماهی ها رشد سریع تری پیدا می کنند.

بنابراین در هنگام فروش ماهی، فروشنده بایستی غذای مورد نیاز این ماهی و نحوه استفاده از آن را به خریدار آموزش دهد چرا که دادن غذای نامناسب به آنها باعث گرسنگی و تلف شدن این شاه ماهی باارزش شده و به فرد ضرر اقتصادی می زند.

آکواریوم مورد استفاده برای نگهداری این ماهی ها چه برای فروشندگان و چه برای خریداران بایستی مشابه به محل سکونت اصلی این ماهی(آمازون)باشد، بنابراین استفاده از انواع سنگریزه های روشن، تنه های درختان پوسیده واقعی و یا مجسمه های تنه درخت، برگ های مصنوعی و مواردی از این قبیل باید باشد.

در هنگام خرید این موارد، رعایت این نکته بسیار مهم بوده که بهتر است از خرید سنگ های نوک تیز، تنه های درخت تیز، مخفیگاه های تیز و برنده خودداری کنید چرا که باعث زخمی شدن ماهی و ایجاد خسارت مالی برای شما می شود.

همانطور که قبلا گفتیم، فروش ماهی دیسکس یک شغل پردرآمد بوده که شما می توانید آن را به عنوان شغل اصلی و یا دوم خود (در منزل و بدون اجاره مکانی)برگزینید و لذت بدست آوردن درآمد زیاد را تجربه کنید.

برای شروع کار خود در ابتدا بایستی یک شیشه ۱۲۰میلی لیتری با تصفیه مناسب تهیه کرده و سپس یک جفت ماهی نر و ماده دیسکس را در آن بیندازید و منتظر جفت گیری بمانید.

پس از جفت گیری برای محافظت از تخم ها و خورده نشدن آن ها توسط والدین بهتر است آن ها را به یک آکواریوم دیگر انتقال دهید و پس از بزرگ شدن ماهی ها، همگی را داخل یک آکواریوم بزرگ با شرایط ذکر شده نگهداری کنید.

بهتر است کار خود را از فصل زمستان و با نهایت دو جفت ماهی نر و ماده شروع کنید که در فصل تابستان شاهد تخم ریزی آن ها باشید.

پس از متولد شدن فرزندان ماهی دیسکس و بزرگ شدن آن ها، همه را در یک آکواریوم نگهداری کنید تا آرامش بیشتری پیدا کنند و بخاطر ترس از ناامنی تلف نشوند.

پس از بزرگ شدن فرزندان ماهی های دیسکس می توانید آن ها را به یک خریدار ماهی بفروشید و لذت بدست آوردن پول را تجربه کنید.

بی شک هرچه ماهی های شما بزرگتر باشند از قیمت بسیار بالاتری نیز برخوردار می باشند.

همانطور که در قسمت های بالا خاطر نشان کردیم، در صورت اینکه جفت اولیه شما از ماهی های دیسکس ساکن آمازون باشند، نژاد آن ها اصیل تر بوده و در نتیجه فرزندان آن ها نیز با قیمت های بیشتری به فروش می رسند.

فروش ماهی دیسکس توانسته است افراد بسیاری را شاغل کند و یک منبع درامد عالی برایشان رقم بزند.

شما می توانید ماهی های خود را به انواع فروشندگان ماهی و یا علاقه مندان به نگهداری از آن بفروشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.